Jelle van de Ven

In een payrolling constructie was ik per uur veel meer kwijt geweest voor mijn medewerker. Met de tips van Patrick waren deze kosten ineens een stuk lager. Een aanzienlijke besparing dus.

‘Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder.’

Jelle werkte voorheen in de supermarkt, om zijn portemonnee aan te vullen. Tot een kennis van zijn vader hem vroeg om met het glazenwassen mee te helpen. Na zijn eindexamen ging hij drie maanden intensief in de leer. Jelle kreeg wat eigen klanten en startte in 2020 zijn eigen glazenwasserij. Inmiddels heeft hij bijna 200 klanten, een medewerker aangenomen én een bedrijfswagen aangeschaft. ‘Bij dat soort keuzes komt heel wat kijken. Gelukkig hielp Van de Graft me bij alle beslissingen.’

Zelf uitzoeken

Voordat Jelle bij Van de Graft uitkwam had hij zelf al veel tijd gestoken in het uitzoekwerk rondom het aannemen van personeel. ‘Ik was net gestart en dacht dat het beter was om alles zelf uit te zoeken. Ik was ook van mening dat een accountantskantoor mij niet serieus zou nemen en te duur zou zijn. Maar nu weet ik: ‘Hoe meer je weet, hoe meer je ook niet weet. Ik vond de kleine ondernemersregeling nog wel interessant om me in te verdiepen, maar met personeel werd ik door zelfonderzoek niet wijzer.’

Handige tips

Uiteindelijk had Jelle contact met een payrolling bedrijf en zijn voorkeur leek daarnaar uit te gaan. Tot hij via via in contact kwam met Van de Graft. Jelle kreeg het mobiele nummer van Patrick Beekmans en per WhatsApp werd snel het eerste contact gelegd. ‘We planden een kort belmoment en ik kreeg direct al superveel handige tips. Ideeën die ik zelf na twee maanden onderzoek niet had kunnen bedenken en die ook niet waren aangedragen door het payrolling bedrijf waarmee ik contact had.’ Van de Graft hielp Jelle met een andere personeelsconstructie, waarmee hij aanzienlijke kosten bespaarde op het uurtarief voor zijn medewerker.

"In een payrolling constructie was ik per uur veel meer kwijt geweest voor mijn medewerker. Met de tips van Patrick waren deze kosten ineens een stuk lager. Een aanzienlijke besparing dus."

Jelle kwam vervolgens bij Van de Graft op de koffie. In 1,5 uur werd de hele boekhouding, omzet- en inkomenstelbelasting etc. doorgenomen. ‘De drempel voelde laag, ook voor mij als kleine ondernemer. Ik kreeg een privéles van een uur, waarmee ik praktisch echt verder kon. Toen ik wegging zei Patrick: ‘Als er iets is, dan app maar.’ Ik had echt het idee dat ik serieus werd genomen.’

Inmiddels is Jelle maanden verder. Zijn personeelslid is in loondienst en inmiddels zelfstandig op pad. Van de Graft is en blijft betrokken, zo vertelt Jelle. Toen Jelle een bedrijfsauto wilde kopen, nam hij contact op. Ook betrok hij Van de Graft toen hij met een medestudent een andere onderneming wilde oprichten, naast zijn glazenwasserij. ‘Patrick dacht mee in de ondernemersvorm en voorzag me in een goed vof-contract.’

Vak apart

Onlangs is de administratie over 2020 doorgenomen. Ook wordt de inkomstenbelasting door Van de Graft verzorgd. Daarnaast gaat Jelle waarschijnlijk ook de loonadministratie uitbesteden. ‘Het is fijn te weten dat dit alles, betaalbaar, wordt opgepakt door een betrouwbare partij. Het voelt alsof Van de Graft echt betrokken is bij mijn business, hoe klein mijn onderneming ook mag zijn. Ik heb nu tijd over die ik steek in marketing en het laten groeien van mijn onderneming. Je moet je denk ik als kleine ondernemer realiseren dat sommige onderdelen van het ondernemerschap een vak apart zijn. Dan is het echt beter een specialist te betrekken. Ik heb door de samenwerking met Van de Graft een belangrijke ondernemersles geleerd: Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder.’

Nieuwsgierig naar wat Van de Graft Accountants voor jouw onderneming kan betekenen?

Laten we kennis maken